သို႔
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန
စာအမွတ္ ။တဆအ(ထက္/ေအာက္)/ေတာင္းဆို(ရုံး/
အစည္းအေ၀း)/၀န္ၾကီး/(၁)၂၀၁၂
ေန႔စြဲ ။၂၀၁၂
ခုႏွစ္၊ ဒီဇဘၤာလ ( ၁၀ ) ရက္ေန႔
အေၾကာင္းအရာ။ ။တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ား၏ရုံးခန္းႏွင့္အစည္းအေ၀းခန္းမမ်ားတကၠသိုလ္အသီး
သီးတြင္စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ေတာင္းဆိုျခင္း
၁။ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒ
(၂၀၁၁)ႏွင့္ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္း နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ အထက္ျမန္မာျပည္ႏွင့္
ေအာက္ျမန္မာျပည္တကၠသိုလ္မ်ားရိွ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမ အသင္းမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ပညာေရးအဆင့္အတန္းႏိုင္ငံတကာႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေရး၊
ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာေရးအဆင့္အတန္းမ်ားလက္ေတြ႔က်က်ျမွင့္တင္ေရး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏
အခက္အခဲမ်ားကိုမိမိတို႔ တတ္စြမ္း သည့္ဖက္မွ ကူညီေျဖရွင္းေပးေရး၊ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ဆရာမမ်ား၏
လူမႈဘ၀မ်ားျမွင့္တင္ေပးေရး စသည့္မြန္ျမတ္ေသာရည္ရြယ္ ခ်က္မ်ားကိုအေျခခံၿပီဖြဲ႔စည္းခဲ့ရာ
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တဘၤာလ (၂၄) ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ တရား၀င္အသင္းအဖြဲ႔ မ်ားအျဖစ္
အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္မ်ားထုတ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုသ႔ို တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားအား
ႏိုင္ငံေတာ္ မွတရား၀င္အသင္းအဖြဲ႔မ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကို တကၠသိုလ္အသီးသီးရိွ
ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားထံသို႔ တရား၀င္ အေၾကာင္းၾကားစာမ်ားေပးပို႔ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
၂။ ၄င္းအေၾကာင္းၾကားစာႏွင့္အတူ အခ်ဳိ႕တကၠသိုလ္မ်ားတြင္
အသင္း၏ရုံးခန္းႏွင့္အစည္းအေ၀းခန္းမမ်ားရရိွေရး အတြက္ သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားထံသို႔လိပ္မူၿပီး
တရား၀င္စာတင္ခဲ့ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာပါေမာကၡခ်ဳပ္ မ်ားထံမွ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈမရိွခဲ့ပါေသာေၾကာင့္
အသင္းမ်ားအတြက္ အဆင္မေျပမႈမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့ရပါသည္။ တကၠသိုလ္မွတာ၀န္အရွိဆုံးျဖစ္ေသာ
ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားအပါ၀င္တာ၀န္ရိွသူမ်ားသည္ အထက္ဦးစီးဌာန၏ညႊန္ၾကားမႈကိုခံယူ ကာ ခ်က္ခ်င္းေဆာင္ရြက္ေပးပါမည္ဟုကတိေပးခဲ့ၾကပါေသာ္လည္း
အထက္ဦးစီးဌာနမွတရား၀င္ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ေရာက္ရိွ လာေသာအခါ ေပးထားသည့္ကတိမ်ားကို လိုက္နာရန္ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကသည့္အျပင္
အသင္းမွတာ၀န္ရိွသူမ်ားကိုလည္း ေမာက္မာရင့္သီးစြာျဖင့္ဆက္ဆံခဲ့သည္မ်ားကိုၾကဳံေတြ႔ခဲ့ၾကရပါသည္။
ထုိ႔ျပင္၊
ပါေမာကၡ/ဌာနမွဴးမ်ားကိုလည္း အခန္းမ်ားကို စာသင္ခန္းမ်ားအျဖစ္အသုံးျပဳေနရ၍ အခန္းမ်ားလစ္လပ္မႈမရိွေၾကာင္းကို
လက္မွတ္မ်ားေရးထုိးေစခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ အေျခအေနအရပ္ရပ္မ်ားမွာ တကၠသိုလ္အသီးသီးရိွဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားအေနျဖင့္
ရင္ဆိုင္ၾကဳံေတြ႔ေနၾကရေသာ အေျခအေနအမွန္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အထက္ေဖၚျပပါ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို
ျပန္လည္သုံးသပ္ပါက သက္ဆိုင္ရာပါေမာကၡခ်ဳပ္ မ်ာ အေနျဖင့္ -
(က) ၄င္းတို႔ေပးထားေသာကတိကို လိုက္နာရန္ပ်က္ကြက္ခဲ့ျခင္းသည္
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသစြာ မိမိေပးထား သည္ကတိအေပၚ တာ၀န္ယူမႈႏွင့္ တာ၀န္ခံလိုစိတ္မ်ားမရိွျခင္း၊
(ခ) တကၠသိုလ္တစ္ခု၏ တာ၀န္အရိွဆုံးသူျဖစ္ပါေသာ္လည္း
ရုံးစည္းကမ္းလုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ အသင္းအား တရား၀င္အေၾကာင္းၾကားစာ အသိအမွတ္ျပဳ
ျပန္ၾကားျခင္းမျပဳျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္္ေတာ္မွ အတည္ျပဳျပဌာန္းၿပီး၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္တိုင္
လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့ ေသာအလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီဖြဲ႔စည္းထားေသာ
ႏိုင္ငံေတာ္အသိအမွတ္ ျပဳတရား၀င္အသင္းတစ္သင္းအား အသိအမွတ္ျပဳေလးစားမႈမရိွျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္
ငန္းစဥ္မ်ားကိုလည္း လက္ခံအသိအမွတ္မျပဳျခင္း၊ ႏွင့္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ဆြဲလိုျခင္း၊
(ဂ) အသင္း၏ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္တိုက္ရိုက္ပတ္သက္သည့္
အထက္ဌာနမွညႊန္ၾကားခ်က္အား အသင္းအား အသိ ေပးမႈမရိွျခင္း၊ ဖုံးကြယ္ထားျခင္းတို႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ
အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ေနေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္စြာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရိွျခင္း၊
(ဃ) ယခုႏွစ္ ကမာၻဆရာမ်ားေန႔ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ “ဆရာမ်ားဘက္မွရပ္တည္ၾက” (Take a Stand for Teachers) ဆိုသည့္ေၾကြးေၾကာ္သံကို
စာရြက္ေပၚတြင္သာ လူၾကားေကာင္းရုံသက္သက္သာထားရိွလုိၿပီး ဆရာေကာင္း/ဆရာမေကာင္းမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ျပည္၀စြာ
လိုက္နာအေကာင္အထည္ေဖာ္လိုစိတ္လုံး၀ မရိွျခင္း စသည့္အေျခအေနမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားမွ
သုံးသပ္ေတြ႔ရိွရ ေပသည္။
၃။ ထိုအေျခအေန အရပ္ရပ္သည္ သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္အသီးသီးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
အသင္းမ်ား အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တကၠသိုလ္အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုလုံးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း
သက္ဆိုင္ရာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား ကိုယ္တိုင္ႏွင့္ ဆရာ၊ဆရာမအားလုံးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ
ရလာဒ္မ်ားကိုေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္ မည္မဟုတ္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသင္းမ်ားအားလုံးမွ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္းယုံၾကည္ၾကပါသည္။
အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ၊ ရိုးသားမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္သာ အေျခအေနအရပ္ရပ္အားလုံးအတြက္
အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တို႔အသင္းမ်ားမွ အေလးအနက္ယုံၾကည္ပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားႏွင့္
တကၠသိုလ္အသီးသီးမွ သက္ဆိုင္ရာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားအပါအ၀င္ တာ၀န္ရိွသူမ်ားၾကားကြဲလြဲမႈကို
ျငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္းေျပလည္ေစႏိုင္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အသင္းမ်ားအားလုံးမွ
တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း ဆႏၵရိွၾကပါသည္။
၄။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားသည္
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာအက်ိဳး ေပၚတြင္အေျခခံထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ျမင့္မားမြန္ျမတ္ေသာရည္မွန္းခ်က္မ်ားျဖင့္
ဖြဲ႔စည္းထားေသာအသင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼႀကီးက
“အရပ္ဖက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အားေကာင္းလာျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီထြန္းကားေရးကို အေထာက္ အကူျပဳသည္”
ဟူေသာမိန္႔ၾကားခ်က္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသင္းမ်ားမွ အေလးအနက္ယုံးၾကည္ၿပီး မိမိတို႔က်ရာ
အခန္းက႑မွ ဦးလည္မသုန္ ေဖာ္ေဆာင္သြားရန္အဓိဌာန္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အသင္း၏ရုံးခန္းႏွင့္အစည္းအေ၀ခန္းမမ်ားရရိွေရးသည္
ကၽြႏု္ပ္တို႔အသင္းမ်ားအတြက္ အသက္တစ္မွ်အေရးႀကီးလွေသာအေျခခံလိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု
အသင္းမ်ားမွ တစ္ညီ တစ္ညြတ္တည္းခံယူၿပီး လိုအပ္သည့္နည္းလမ္းေပါင္းစုံကို အသုံးျပဳအေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္သြားရန္
အသင္းမ်ားအား လုံးမွ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍
အသင္းအသီးအသီးအတြက္ လိုအပ္ေနေသာ ရုံးခန္းႏွင့္ အစည္းအေ၀းခန္းမမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္အသီးသီးတြင္
ယခုစာလက္ခံရရိွသည့္ေန႔မွ တစ္လ(၁-လ)
အတြင္းစီစဥ္ေပးၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ တစ္တပ္တစ္အားပါ၀င္ေပးပါရန္ႏွင့္
အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို အသင္းမ်ားသို႔တရား၀င္အေၾကာင္းၾကားစာမ်ားေပးပို႔ႏိုင္ပါရန္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
မႏ ၱေလးကၠသိုလ္
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္
|
||||
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
မႏ ၱေလးႏိုင္ငံျခားဘာသာကၠသိုလ္
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
ဒဂုံတကၠသိုလ္
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
ရတနာပုံတကၠသိုလ္
|
||||
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
မႏ ၱေလးအေ၀းသင္တကၠသိုလ္
|
|||||
မိတၱဴကို -
-
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
- ဥကၠ႒၊ ျပည္သူလႊတ္ေတာ္
- ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္
- ဒုတိယဥကၠ႒၊ ျပည္သူလႊတ္ေတာ္
- ဒုတိယဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္
- ျပည္ေထာင္စုဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန
- Country Representative to Myanmar, International
Labour Organization (ILO)
- Regional Coordinator to Asia-Pacific, Education
International (EI)
- ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား
- ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား
- သက္ဆိုင္ရာခရိုင္မွတ္ပုံတင္အရာရိွ၊
အလုပ္သမားဦးစီးဌာန
- အလုပ္သမားအခြင့္အေရးမ်ားေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔
-
ရုံးလက္ခံ
No comments:
Post a Comment