သို႔
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ေန႔စြဲ ။၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၁၂) ရက္ (ေသာၾကာေန႔)
အေၾကာင္းအရာ။ ။ မိတၱဴေပးပို႔ျခင္း
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သတ္၍ အေ၀းသင္တကၠသိုလ္သင္တန္းမ်ား၊
စာေမးပြဲမ်ားတာ၀န္ခြဲေ၀ ခ်ထားမႈအေျခအေနႏွင့္စပ္လ်ဥ္းကာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ
(၁၂) ရက္ (ေသာၾကာေန႔)ေန႔စြဲျဖင့္ ပညာေရးျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးထံသုိ႔လိပ္မူၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ ဒဂုံတကၠသိုလ္ႏွင့္ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္မ်ားမွ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္းမ်ားစုေပါင္း၍ အိတ္ဖြင့္ေပးစာတစ္ေစာင္ ကို ေပးပို႔ခဲ့ပါသည္။
(၁၂) ရက္ (ေသာၾကာေန႔)ေန႔စြဲျဖင့္ ပညာေရးျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးထံသုိ႔လိပ္မူၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ ဒဂုံတကၠသိုလ္ႏွင့္ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္မ်ားမွ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္းမ်ားစုေပါင္း၍ အိတ္ဖြင့္ေပးစာတစ္ေစာင္ ကို ေပးပို႔ခဲ့ပါသည္။
ထိုအိတ္ဖြင့္ေပးစာႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို
သမၼႀကီးမွသိရိွႏိုင္ပါရန္ႏွင့္ လိုအပ္ေသာအေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုျပဳလုပ္ေပးပါရန္
ေလးစားစြာျဖင့္ေပးပို႔တင္ျပအပ္ပါသည္။
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ဒဂုံတကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ရန္ကုန္အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ဒဂုံတကၠသိုလ္၊
ရန္ကုန္အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္)
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ
(၁၂) ရက္ေန႔
အေ၀းသင္တကၠသိုလ္တာ၀န္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ပညာေရးျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးသို႔စုေပါင္းေပးပို႔သည့္အိတ္ဖြင့္ေပးစာ
၁။ ယေန႔ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္ေသာ အရပ္သားဒီမိုကေရစီ အစိုးရသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
စဥ္ဆက္မျပတ္ေန႔မအား၊ ညမအားႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနလ်က္ရွိၿပီး ကၽြႏု္ပ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ
အတြက္လိုအပ္ေနေသာဒီမိုကေရစီအေျခခံေကာင္းမ်ားကိုအုတ္ျမစ္ခ်ေပးလ်က္ရိွရာ ျပည္တြင္း၊ျပည္ပကအသိအမွတ္္ျပဳ
ေလာက္ေအာင္ တိုးတက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚေနသည္ကို၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံကိုဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ရာတြင္ပညာေရးက႑သည္အသက္ေသြးေၾကာတမွ်အေရးႀကီးလွေၾကာင္းကို ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊မီဒီယာမ်ားအပါ၀င္ျပည္သူမ်ားကတညီတညြတ္တည္းလက္ခံထားၾကေပသည္။သို႔ေသာ္၊စ္ေပါင္းမ်ားစြာက်င့္သုံးခဲ့ေသာမူ၀ါဒအမွားမ်ားေၾကာင့္တခ်ိန္ကအာရွတြင္အဆင့္ျမင့္ခဲ့ရေသာျမန္မာႏိုင္ငံ၏ပညာေရးသည္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံငယ္မ်ားကပင္အသိအမွတ္မျပဳေတာ့သည့္အေျခအေနသို႔ ရာက္ရိွခဲ့သည္ကို ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ထိုသို႔က်ဆင္းေနေသာျမန္မာ့ပညာေရးကိုဘက္ေပါင္းစုံမွျပန္လည္ျပဳျပင္ရာတြင္အလုံးစုံကိုလတ္တေလာခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းျပဳျပင္ျပင္ဆင္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေသးေသာ္လည္းလတ္တေလာျပဳျပင္၍ရႏိုင္သည့္ကိစၥမ်ားကိုအခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ အျမန္ျပဳျပင္မႈမ်ား
လုပ္ေဆာင္ရန္မွာ အလြန္အေရးႀကီးလွေပသည္။ ထိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားသည္လည္း က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈ၊
ယုတၱိက်မႈ (Rational and Logic) ရိွေစရန္လည္းအထူးလိုအပ္လွေပသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑တြင္ လက္ရိွတာ၀န္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရိွေနေသာသင္ၾကားေရး၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ
အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာအားနည္းခ်က္တစ္ရပ္ကိုတင္ျပ လိုပါသည္။
၂။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑တြင္ Arts and Science ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ န႔တက္တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ အေ၀းသင္တကၠသိုလ္မ်ား ဟူ၍ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားထားပါသည္။ ထိုတကၠသိုလ္မ်ားသည္
သီးျခားဖြဲ႔စည္းပုံ မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာတကၠသိုလ္မ်ား (Separate
Universities) ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းဆိုေသာ္
ထိုတကၠသိုလ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုမည္သည့္လက္ေအာက္ခံမွ်မဟုတ္ဘဲ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ၊
တန္တူရည္တူအဆင့္အတန္းရိွေသာတကၠသိုလ္ မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္၊ ထိုသုိ႔သီးျခားဖြဲ႔စည္းပုံမ်ားျဖင့္
ရပ္တည္ေနၾကေသာ္လည္း တကၠသိုလ္မ်ား၏သင္းၾကားေရး၊ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးေရး စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို
အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ျခင္း (Operational
Status) တြင္ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ လ်က္ရိွေနသည့္အျပင္ တည္ဆဲႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ
ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားအပါအ၀င္ မၾကာခင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳေတာ့မည့္ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းဥပေဒၾကမ္းပါ
ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္လည္းကိုက္ညီမႈမရိွသည္ကို ေတြ႔ရိွေနရ ပါသည္။
၃။ Arts
and Science ေန႔တက္တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားအေနျဖင့္
အေ၀းသင္ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ားကို အနီးကပ္ (၁၀) ရက္သင္တန္းမ်ား၊ လက္ေတြ႔သင္တန္း (Pratical) မ်ားကို စေန၊ တနဂၤေႏြကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္၏တရား၀င္
ရုံးပိတ္ရက္မ်ားအပါအ၀င္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေနရျခင္း၊ စာစဥ္ (Assignment) မ်ားကိုတာ၀န္ယူစစ္ေဆးေပးေနရျခင္း ထိုေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္
စာေမးပြဲတာ၀န္မ်ားကိုတာ၀န္ယူေပးေနရျခင္း စသည့္တာ၀န္မ်ားကို ၄င္းတို႔သက္ဆိုင္ရာမူလ တကၠသိုလ္မ်ား၏တာ၀န္္မ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ျခင္းမရိွဘဲထမ္းေဆာင္ေနၾကရပါသည္။
ထိုသို႔ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကရပါေသာ္လည္း ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
ျပဌာန္းထားေသာတည္ဆဲဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ားမွေပးအပ္ထားေသာအခြင့္အေရးမ်ားကိုအျပည့္အ၀ခံစားခြင့္မရခဲ့ၾကရသည့္အျပင္
လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားမွာလည္းပြင့္လင္းျမင္သာမႈမ်ာအားနည္းေနခဲ့ၾကၿပီးအခ်ဳိ႕တကၠသိုလ္မ်ားတြင္
မရွိသေလာက္ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။
၄။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္တကၠသိုလ္မွဆရာ/ဆရာမမ်ားျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ အထက္ေဖၚျပပါတာ၀န္မ်ား ငင္းပယ္လိုျခင္းအလ်ဥ္းမရိွပါေသာ္လည္းဥပေဒ၊နည္းဥပေဒမ်ားမွျပဌာန္းထားေသာအခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ရရိွခံစားလိုၾကပါသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ သတ္မွတ္ထားေသာ ခ်ီးျမွင့္ေငြအပါ၀င္ အက်ိဳးခံစားခြင့္အရပ္ရပ္အားလုံးကို
ၾကန္႔ၾကာျခင္းအလ်ဥ္းမရိွဘဲအျပည့္အ၀ရရိွခံစားလုိၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ထိုအေ၀းသင္တကၠသိုလ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာတာ၀န္အလုံးစုံကို ပညာသင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ပြန္ခဲ့ပါေသာ္လည္ေဖၚျပပါခ်ီးျမင့္ေငြႏွင့္ အက်ိဳးခံစားခြင့္အရပ္ရပ္ကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ ရရိွခံစားခဲ့ဘူျခင္းမရိွပါ။
ထို႔ေၾကာင့္၊ အေ၀းသင္တကၠသိုလ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရိွျခင္း၊ အားနည္းျခင္းမ်ားေၾကာင့္
တကၠသိုလ္အသီးသီးတြင္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလ်က္ရိွၿပီး၊
ဆရာ၊ဆရာမမ်ား၏လုပ္အားကို ေခါင္းပုံျဖတ္ေနသည့္ သေဘာမ်ားသက္ေရာက္ေနပါသည္။ အထက္ေဖၚျပပါ
အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို အခ်ိန္မီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားမျပဳလုပ္ပါက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးအေလးအနက္ထား
ရည္မွန္းအေကာင္ အထည္ေဖၚေနေသာ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ (Clean Government) ႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး
(Good Governance) ထူေထာင္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္၀န္ႀကီးဌာနကိုယ္တိုင္ႏွင့္ လက္ေအာက္ဦးစီးဌာနအဆင့္ဆင့္မွ
ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈအားနည္းေန သည့္အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဥပေဒမ်ားကိုလည္း လိုက္နာမႈ အားနည္းေနသည့္သေဘာမ်ား
သက္ေရာက္ေနပါေသာေၾကာင့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူလူထု၏ အထင္အျမင္ လြဲမွားမႈမ်ားျဖစ္ပၚလာႏိုင္ၿပီး
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီး၏ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ပုံရိပ္မ်ားကို ေရရွည္တြင္ထိခိုုက္လာ
ႏိုင္ပါသည္။
၅။ ထို႔ျပင္၊ အထက္ေဖၚျပပါတာ၀န္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာေန႔တက္တကၠသိုလ္မ်ားမွ
တာ၀န္ယူထမ္းေဆာင္ေနရပါေသာ္လည္း အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းမ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ စာေမးပြဲအေျဖလႊာမ်ားစစ္ေဆးျခင္း၊ ေအာင္စာရင္းမ်ားထုတ္ျပန္ျခင္းစသည့္ကိစၥရပ္မ်ားကို
အေ၀းသင္တကၠသိုလ္မ်ားမွ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေပးေနရပါေသာေၾကာင့့္ တကၠသိုလ္အခ်င္းခ်င္းတန္းတူရည္တူ
လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ျခင္းကိုေမးခြန္းထုတ္စရာအေျခအေနမ်ားျဖစ္ေပၚေနၿပီး တကၠသိုလ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း၊
ဆရာဆရာမမ်ား အခ်င္းခ်င္းၾကားတြင္ မလိုလားအပ္ေသာေသြးကြဲမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာကာ စည္းလုံးမႈမ်ားပ်က္ျပားလာႏိုင္ပါသည္။
အထက္ေဖၚျပပါ အေျခအေနအရပ္ရပ္အားလုံးကုိ ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္ လတ္တေလာေျဖရွင္းရန္အခက္အခဲမ်ားရိွမည္ကို
ကၽြႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ ဆရာဆရာမမ်ားအသင္းမ်ားမွ
အျပည့္အ၀နားလည္ပါသည္။ သို႔ေသာ္၊ လတ္တေလာေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ယခုပညာသင္ႏွစ္မွစတင္၍
ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအေရးယူေျဖရွင္းေပးရန္ႏွင့္ အျခားေသာကိစၥမ်ားကို ေနာင္လာမည့္(၂၀၁၂/၁၃)
ပညာႏွစ္တြင္အၿပီးအျပတ္အေရးတယူေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ရန္တင္ျပအပ္ပါသည္။ကၽြႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာဆရာမမ်ားအသင္း မ်ား
အေနျဖင့္လည္း ယခုတင္ျပခဲ့ေသာကိစၥရပ္မ်ားကို အလုံးစုံေျပလည္မႈရနိုင္ေစရန္အတြက္ ဥပေဒ၊
နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီျဖစ္ႏိုင္သမွ်နည္းလမ္းေပါင္းစုံကိုအသုံးျပဳသြားရန္တညီတညြတ္တည္း တခဲနက္ဆုံျဖတ္ခ်က္ခ်ထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ပူးေပါင္းရန္လိုအပ္ပါက
ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားရန္အသင့္ရိွေၾကာင္းကိုလည္း တစ္ပါတည္းတင္ျပအပ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍
အထက္ေဖၚျပပါ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနအေနျဖင့္ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားၿပီး လိုအပ္ေသာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
အလ်င္အျမန္အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အက်ိဳး၊ ျပည္သူမ်ား၏အက်ိဳး၊
ျမန္မာ့ပညာေရး၏အက်ိဳး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ဆရာဆရာမ်ား၏အက်ိဳးကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္လ်က္
ေတာင္းဆိုတင္ျပလိုက္ရပါသည္။
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ဒဂုံတကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ရန္ကုန္အေရွ႔ပိုင္းတကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
|
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
(ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္)
|
No comments:
Post a Comment