Wednesday, October 2, 2013

တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း သေဘာထားေၾကညာခ်က္ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၃ / ၂၀၁၃)



တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း
ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ ဒဂုံတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ မႏၲေလးတကၠသိုလ္မ်ား (မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္)
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဥပေဒကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး အမွတ္(၅) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္မွ
အလယ္တန္းျပဆရာမ၊ ေဒၚစိုးစုိးခိုင္အား ရာထူးမွထုတ္ပယ္ခဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍
သေဘာထားေၾကညာခ်က္
ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၃ / ၂၀၁၃)
၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ ေတာ္သလင္းလဆုတ္ (၁၂) ရက္ေန႔ (အဂၤါေန႔)
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၁) ရက္ေန႔
၁။   ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီနယ္ေျမ၊ ဇဗၺဴသီရိၿမိဳ႕နယ္၊ အ.ထ.က (၅) မွ အလယ္တန္းျပဆရာမ ေဒၚစိုးစုိးခိုင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားမွ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအား အျပင္းအထန္ရႈတ္ခ် ကန္႔ကြက္ေၾကာင္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၂၆) ရက္တြင္ ေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါေၾကညာခ်က္ကို မီဒီယာမ်ားမွတဆင့္ အမ်ားျပည္သူသို႔ တင္ျပ အသိေပးခဲ့ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနသို႔လည္း ေပးပို႔ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။  
၂။   အဆိုပါေၾကညာခ်က္အေပၚ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ  ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမွတဆင့္ ျပန္လည္ရွင္းလင္းခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါရွင္းလင္းခ်က္သည္ အမ်ားျပည္သူအား အေျခအေနအမွန္အေပၚ အထင္အျမင္ လြဲမွားေစျခင္း၊ ျဖစ္စဥ္အေပၚ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပန္လည္ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးလိုေသာ သေဘာထားမ်ား ထင္ဟပ္မႈမ႐ိွျခင္း၊ ဥပေဒကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာလြန္ကဲစြာ အသုံးျပဳလွ်က္ ျပစ္မႈႏွင့္ျပစ္ဒဏ္ မွ်တမႈမရိွစြာ အေရးယူခဲ့ျခင္းအား အမ်ားျပည္သူကို ဖုံးကြယ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈျပဳျခင္းတုိ႔ကို သုံးသပ္ရႈျမင္ခဲ႔ရပါသည္။ သို႔ပါေသာေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားမွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၃၁) ရက္ေန႔တြင္ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္တစ္ရပ္ကို ထုတ္ျပန္ၿပီး ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ရွင္းလင္းခ်က္ကို ျပန္္လည္၍ ထပ္မံ ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္တြင္ ျဖစ္စဥ္အေပၚ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အဂတိတရားကင္းကင္းႏွင့္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ျပန္လည္ စိစစ္သုံးသပ္မႈ ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက တကၠသိုလ္ဆရာ/ ဆရာမအသင္းမ်ားမွ ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ အသင့္ရိွေၾကာင္း ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါသည္။
၃။   သို႔ပါေသာ္လည္း အဆိုပါ သေဘာထားေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ၿပီး ရက္ေပါင္း (၃၀) ၾကာျမင့္လာသည့္တိုင္ ပညာေရး၀န္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ တစ္စုံတစ္ရာ အေရးတယူ တုံ႕ျပန္္ေျဖရွင္းျခင္း မျပဳခ့ဲပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္း အသီးသီးရိွ ဆရာ/ဆရာမမ်ား၊ တကၠသိုလ္အသီးသီးရိွ ဥပေဒဌာနမ်ားမွ အသင္း၀င္ ဆရာ/ဆရာမမ်ား၊ တကၠသိုလ္မွ ဥပေဒသုေတသီ ဆရာႀကီး/ဆရာမႀကီးမ်ား၊ ျပင္ပဥပေဒပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ညွိႏိႈင္းအစည္းအေ၀းတစ္ရပ္ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တဘၤာလ (၂၅) ရက္ေန႔တြင္က်င္းပခဲ႔ၿပီး ဆရာမ ေဒၚစိုးစိုးခိုင္၏ ျဖစ္စဥ္အေပၚ ဥပေဒ႐ႈေထာင့္မွ ေလ႔လာသုံးသပ္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ႔ရာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ေအာက္ေဖၚျပပါ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚတြင္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ညီညြတ္မႈ မရိွေၾကာင္းကို ေတြ႕ရိွရပါသည္။
           (က)  ၀န္ထမ္းအေပၚစြဲခ်က္လႊာတြင္ ရုံးစာတစ္ခုတြင္ ပါ၀င္ရမည့္ အဂၤါရပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ေန႔စြဲ၊ စာအမွတ္၊ ရုံးတံဆိပ္ရိုက္ႏွိပ္ျခင္း မ်ားမပါ၀င္သည့္အျပင္၊ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ သို႔မဟုတ္ ဌာန သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းက စြဲခ်က္တင္ေၾကာင္း မပါ၀င္သည့္အတြက္ စြဲခ်က္အတင္ခံရသူအေနျဖင့္ မိမိအား စြဲခ်က္တင္သူကို မသိရဘဲ၊ ေျဖရွင္းခ်က္ေပးရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။  ဌာနဆိုင္ရာစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ ျမင့္ေဇာ္ ဟုဆိုကာ လက္မွတ္ေရးထိုးရာတြင္လည္း လက္မွတ္တြင္ ေန႔စြဲ ေရးထိုးထားျခင္း မရိွခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ အဆိုပါစြဲခ်က္လႊာသည္ ရိုးသားမႈ လုံး၀မရွိခဲ႔သည့္အျပင္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဌာနဆိုင္ရာတာ၀န္ရိွသူမ်ား မလြဲမေသြလိုက္နာရမည့္ ဌာနဆိုင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအရ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တာ၀န္ရိွသူမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းကို ေပါ႔ေလ်ာ႔စြာ မေထမဲ႔ျမင္ျပဳလွ်က္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ရိွခဲ႔ေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရေပသည္။
           (ခ)   ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၃၁) ရက္ေန႔ ေန႔စြျဲဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ႔ေသာ၊ ၀န္ထမ္းအား လာေရာက္အစစ္ေဆးခံရန္ ဌာနဆိုင္ရာစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ အေၾကာင္းၾကားသည့္ စာတြင္ ၀န္ထမ္းသို႔ ဆင့္စာ ထုတ္ဆင့္သည့္ ရက္စြဲႏွင့္ ၀န္ထမ္း လာေရာက္ အစစ္ခံရမည့္ရက္သည္ တစ္ရက္တည္း ျဖစ္ေနသည့္အျပင္၊ အစစ္ခံရမည့္ အခ်ိန္သည္ ထိုေန႔ (၁၂) နာရီဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းသည္ တရားမွ်တမႈ ကင္းမဲ႔သည့္ ဆင့္စာအျဖစ္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း ဥပေဒ၊ ပုဒ္မ-၄၈(ဂ) အရ စြဲခ်က္တင္ခံထားရေသာ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအား ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရး ျဖစ္သည့္ ၄င္းအားကူညီႏိုင္မည့္ ေရွ႕ေန (သို႔မဟုတ္) ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦး၏ အကူအညီ ရယူရန္အတြက္ စြဲခ်က္တင္ခံရေသာ၀န္ထမ္းမွ လုံေလာက္ေသာ ျပင္ဆင္မႈမ်ား မျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ဌာနဆိုင္ရာ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕မွ မိမိတို႔၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ေက်ာ္လြန္၍ မေလ်ာ္ၾသဇာ သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွရိွ အမႈဆင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ အေျခအေနမ်ား ေတြ႕ရိွရပါသည္။
           (ဂ)   ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀း၊ အမွတ္စဥ္ (၈/၂၀၁၃) သေဘာတူဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္ေန႔ တြင္ထုတ္ျပန္ခဲ႔သည့္ ျပန္တမ္းပါ မယူမေနရ အၿငိမ္းစား (Forced to Retire) ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ခဲ႔ျခင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မႈ မရိွေၾကာင္းကို ေတြ႔ရိွရပါသည္။ ျပန္တမ္းပါ မူရင္းစာသားမ်ားမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျပန္တမ္း
                        အမွတ္။ ၃၀၇။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀း၊ အမွတ္စဥ္ (၈/၂၀၁၃)၊ သေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ေနျပည္ေတာ္၊ ဇဗၺဴသီရိၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္(၅) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမွ အလယ္တန္းျပ ဆရာမ၊ ေဒၚစိုစုိးခိုင္အား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွစ၍ မယူမေနရအၿငိမ္းစား (Forced to Retire) ေပးလိုက္သည္။
                              (ဃ)  ႏိုင္င႔ံ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအေပၚ အေရးယူခဲ႔သည့္ မယူမေနရပင္စင္ (Forced to Retire) ျပစ္ဒဏ္သည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္းဥပေဒ ပုဒ္မ - ၅၃ တြင္ျပဌာန္းထားေသာ ၀န္ထမ္းဆိုင္ရာ ျပစ္ဒဏ္အမ်ဳိးအစားမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊
ပုဒ္မ - ၅၆ တြင္ ေဖၚျပထားေသာ ပင္စင္အမ်ဳိးအစားမ်ားတြင္လည္းေကာင္း ေဖၚျပထားျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ ဥပေဒကိုမ်က္ကြယ္ျပဳ ခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့သည့္ သေဘာမ်ားသက္ေရာက္ေနပါသည္။ သို႔အတြက္ စြဲခ်က္တင္ခံရေသာ ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္းတစ္ဦးအေပၚ အေရးယူႏိုင္သည့္ျပစ္ဒဏ္အျဖစ္ မည္သည့္ဥပေဒတြင္ ျပဌာန္းထားေၾကာင္း ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ား သိရိွနားလည္ႏိုင္ေစေရးအတြက္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာျဖင့္ ရွင္းလင္းခ်က္ေပးရန္ တာ၀န္ရိွပါသည္။  
           (င)   ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ၀န္ႀကီးရုံး၏ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၇) ရက္ေန႔ တြင္ စာအမွတ္၊ ၁ ပညာ ၂(ဃ) ၂၀၁၃ (ဂ/၂၀၁၃) ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားခ်က္အရ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၇) ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ မႏေလးၿမဳိ႕၊ အမွတ္ (၂) အေျခခံပညာဦးစီးဌာန၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ျပန္တမ္းတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွ စတင္၍ ရာထူးမွ ထုတ္ပယ္ျခင္း (Removal) ျပစ္ဒဏ္အား ေျပာင္းလဲခ်မွတ္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျပခ်က္အေပၚ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ခိုင္လုံေသာ ေျဖရွင္းခ်က္ေပးရန္ အျပည့္အ၀ တာ၀န္ရိွပါသည္။ ျပန္တမ္းပါ မူရင္းစာသားမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။  
ျပန္တမ္း
                        အမွတ္။ ၃၁၀။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀း၊ အမွတ္စဥ္ (၈/၂၀၁၃)၊ သေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ေနျပည္ေတာ္၊ ဇဗၺဴသီရိၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္(၅) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမွ အလယ္တန္းျပ ဆရာမ၊ ေဒၚစိုစုိးခိုင္အား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွစ၍ မယူမေနရအၿငိမ္းစား (Forced to Retire) ေပးသည့္ ျပန္တမ္း အမွတ္ (၃၀၇) အား ပယ္ဖ်က္၍ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ၀န္ႀကီးရုံး၏ (၁၇-၈-၂၀၁၃) ရက္စြဲပါ စာအမွတ္၊ ၁ ပညာ ၂(ဃ) ၂၀၁၃ (၈/၂၀၁၃) ျဖင့္အေၾကာင္းၾကားခ်က္အရ ေနျပည္ေတာ္၊ ဇဗၺဴသီရိၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္(၅) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမွ အလယ္တန္းျပဆရာမ၊ ေဒၚစိုစုိးခိုင္အား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွစ၍ ရာထူးမွထုတ္ပယ္ (Removal) လိုက္သည္။
              (စ)   အထက္ပါ ျပန္တမ္းႏွစ္ခုကို ေလ့လာသုံးသပ္ပါက ျပန္တမ္းတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု (၁) ရက္သာျခားၿပီး ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရိွရၿပီး၊ (၁၇-ဂ-၂၀၁၃) ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ျပန္တမ္းတြင္ ၀န္ထမ္းအေပၚ ခ်မွတ္သည့္ ျပစ္ဒဏ္အား ေနာက္ျပန္ဆြဲ ရက္စြဲ (၁၅-ဂ-၂၀၁၃) ျဖင့္ ျပစ္ဒဏ္္ခ်မွတ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရိွရပါသည္။ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအေပၚ အမ်ဳိးအစား မတူေသာ ျပစ္ဒဏ္ (၂) ရပ္ျဖစ္သည့္ မယူမေနရအၿငိမ္းစား (Forced to Retire) ျပစ္ဒဏ္ ႏွင့္ ရာထူးမွထုတ္ပယ္ (Removal) ခဲ့သည့္ ျပစ္ဒဏ္ (၂)ရပ္ကို တစ္ေန႔တည္းတြင္ က်ခံေစရန္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ေျပာင္းလဲခ်မွတ္ျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုကို စီမံခန္႔ခြဲေနေသာတာ၀န္ရိွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ လုံး၀မရိွေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရိွရေပသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အဆိုပါကိစၥရပ္အား ဂုဏ္သိကၡာရိွရိွျဖင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ျပန္လည္ေျဖရွင္းေပးရန္ အျပည့္အ၀လိုအပ္မည္ျဖစ္ ပါသည္။
           (ဆ)  ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ အထက္ေဖၚျပပါျပန္တမ္း ႏွစ္ခုစလုံးတြင္ စြဲခ်က္တင္ခံရေသာ ၀န္ထမ္းအား ျပစ္ဒဏ္မ်ားခ်မွတ္ အေရးယူရာတြင္ မည္သည့္ဥပေဒ၊ မည္သည့္ပုဒ္မအရ ေဖၚျပပါျပစ္ဒဏ္မ်ားအား ခ်မွတ္ခဲ့ေၾကာင္းကို ထည့္သြင္းေဖၚျပ ထားျခင္းမရိွသည္မွာလည္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏိုင္နင္းမႈမရိွျခင္းေၾကာင့္ေလာ (သို႔မဟုတ္) ဌာနဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရိွသူမ်ား အေနျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိုအသုံးျပဳ၍ ၀န္ထမ္းငယ္မ်ားအေပၚ အျပန္အလွန္ေလးစား ညွာတာမႈ ကင္းမဲ႔စြာျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွရိွ ဥပေဒမဲ႔ ဖိႏွိပ္လိုျခင္းေၾကာင့္ေလာ ဆိုသည္မွာ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရိွသူမ်ားသာ အသိဆုံးျဖစ္ပါသည္။  ထို႔ျပင္ ျပန္တမ္းမ်ားတြင္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ထမ္းအား ခ်မွတ္ခဲ့သည့္အမိန္႔အား မေက်နပ္ပါက ျပန္တမ္းထုတ္ျပန္သည့္ ေန႔မွစ၍ (၆) လအတြင္း သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနအႀကီးအမွဴးထံ အယူခံလႊာ တင္သြင္းခြင့္ရိွေၾကာင္း ေဖၚျပခဲ႔ျခင္း မရိွခဲ႔သည္ကို စိစစ္ေတြ႕ရိွရပါသည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ခဲ႔ေသာ အထက္ေဖၚျပပါ ျပန္တမ္းႏွစ္ခုစလုံးသည္ ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္းဥပေဒ ပုဒ္မ - ၄၉ အား ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ခ်ဳိးေဖာက္ထား ေၾကာင္းကို ေတြ႕ရိွရပါသည္။
           (ဇ)   ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ထမ္းအား ရာထူးမွထုတ္ပယ္သည္အထိ အေရးယူခဲ့ျခင္းသည္ စည္းကမ္းေဖာက္ ဖ်က္ခဲ့ေသာ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအား ပညာေပးေရးႏွင့္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးကို ဦးတည္ျခင္းမရိွဘဲ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို လြန္ကဲစြာအသုံးျပဳၿပီး က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာျပစ္မႈႏွင့္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ျပစ္ဒဏ္ မွ်တလိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ မရိွခဲ့ပါေသာေၾကာင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္း ဥပေဒ ပုဒ္မ-၅၅ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုလည္း ထပ္မံက်ဴးလြန္ ေဖာက္ဖ်က္ ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရပါသည္။  
၄။     ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လုံးအေပၚ ၿခဳံငုံသုံးသပ္ပါက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္၀န္ႀကီးဌာနျဖစ္ေသာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ခ်မွတ္ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားအား ျပည္သူမ်ားအားလုံးအတြက္ စံနမူနာျပအျဖစ္ ေလးစားလိုက္နာရမည့္အစား ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအား မေထမဲ႔ျမင္ျပဳၿပီး ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ခ်ဳိးေဖာက္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္ သည့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကိုလည္းေကာင္း၊  ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး လိုလားေတာင့္တေနေသာ ဆႏၵျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊  ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အရပ္ရပ္မွ ဦးေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ေနလွ်က္ရိွသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနရိွ ဆရာ/ဆရာမမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ားအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းထုတစ္ရပ္လုံး၏ လုပ္ငန္းခြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ႕ေရးႏွင့္ လူမႈဘ၀ လုံၿခဳံေရးကို  ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရိွ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကိုယ္တိုင္က အႀကီးအက်ယ္ ၿခိမ္းေျခာက္ စိန္ေခၚလုိက္သည့္ လုပ္ရပ္အျဖစ္ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားက တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္းမွတ္ယူပါသည္။
၅။     သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏မိန္႔ၾကားခ်က္အတိုင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အထက္ေဖၚျပပါျဖစ္စဥ္အား ဥပေဒႏွင့္ အညီ ျပန္လည္စစ္ေဆးၿပီး မွ်မွ်တတေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနရိွ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ႏွင့္ အေျခခံပညာက႑ ႏွစ္ရပ္စလုံးတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရိွေသာ ႏိုင္ငံတ၀ွမ္းရိွဆရာ/ဆရာမမ်ား လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ဥပေဒေၾကာင္းအရ နစ္နာမႈမ်ားရိွလာပါက ဆရာ/ဆရာမမ်ား၏ နစ္နာဆုံးရႈံးမႈမ်ားကို ဥပေဒေၾကာင္းအရ အကာအကြယ္ေပးေရးသည္  တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ယခုျဖစ္စဥ္ကိုလည္း ဒီမိုကေရစီစနစ္ကုိ ခ်ီတက္ေနေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ လုံး၀လက္မခံႏိုင္ေသာ ဥပေဒမဲ့ဖိႏွိပ္ျခင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ရႈျမင္သုံးသပ္ရပါေသာေၾကာင့္ မွ်တသည့္ ေျဖရွင္းခ်က္တစ္ခု ရရိွလာသည့္အခ်ိန္အထိ မဆုတ္မနစ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမ အသင္းမ်ားအားလုံးမွ ခိုင္မာစြာ ဆုံးျဖတ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအား ေလးေလးနက္နက္ အသိေပးလိုက္ပါသည္။          
၆။     တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားအေနျဖင့္ ယခုျဖစ္စဥ္အေပၚ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ကို အရင္းခံၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္းလုိပါေသာေၾကာင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းျဖင့္ညီ ညြတ္ေသာ၊ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ေျဖရွင္းမႈတစ္ခုကို ယေန႔မွစ၍ ရက္ေပါင္း (၂၀) အတြင္း ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေဖၚေဆာင္ေပးရန္ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ အျဖစ္ ေလးနက္စြာ ေတာင္းဆုိလုိက္သည္။ အကယ္၍ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ညီညြတ္မွ်တသည့္ ေျဖရွင္းခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာမရရိွပါက တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားအေနျဖင့္ ညီေနာင္မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ လက္တြဲကာ ယခုျဖစ္စဥ္ကို ေျပလည္သည့္ တိုင္ေအာင္ ေျဖရွင္းသြားရန္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ရရိွထားၿပီးျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ်နည္းလမ္းေပါင္းစုံ (All Out Means) ကိုအသုံးျပဳၿပီး ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအား မလႊဲမေရွာင္သာ ထိပ္တိုက္ရင္ဆုိင္သြားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ခိုင္မာေသာ ရပ္တည္ခ်က္ျဖင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျပဳ အသိေပးအေၾကာင္းၾကားလုိက္ရပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Twitter Bird Gadget